Effectieve Communicatie- en Schrijftrainingen

Webteksten Schrijven

Met deze training voor betere webteksten leert u om uw bezoekers beter online te informeren en te overtuigen.

Training Betere Webteksten Schrijven

 Communicatiemedewerkers
 Geen werkervaring vereist
 10 uur

Hoe leest u een tekst op internet? Gaat u eerst zoeken via Google? En…als u iets heeft gevonden: hoe snel klikt u weer weg? Precies. De tijd die een lezer besteedt om uw tekst te lezen is minimaal. Hoogste tijd om naar deze teksten te kijken: is uw tekst goed vindbaar? En als de lezer uw tekst gevonden heeft: hoe lang blijft hij geboeid uw tekst lezen? Denk eens aan de voorpagina van de krant. In een paar seconden heeft u het wereldnieuws op uw netvlies. Zo makkelijk moet een klant uw website ook kunnen lezen. In deze training ontdekt u een nieuwe manier van schrijven. Dit verhoogt uw vindbaarheid en het verlengt de tijd dat een bezoeker op uw website blijft.

Deelonderwerpen

Wat wil de website bezoeker? Focus op een nieuwe stijl, structuur, lay-out, leeslagen en leesmotieven.

Resultaat van de training

• U vergroot uw online vindbaarheid
• Uw doelgroep blijft langer op uw website.
• U verbetert de online ervaring van uw bezoekers
• Web teksten zijn kort en bondig.
• Uw doelgroep blijft langer op uw website.

Toelichting

Scoren op de goede zoekwoorden
Om je teksten vindbaar te maken op internet is het belangrijk dat je nadenkt over SEO- woorden. Welke woorden scoren hoog bij zoekmachines? En daarnaast: op welke woorden zoekt een lezer als hij informatie wil over uw onderwerp? Aandacht voor deze twee onderwerpen doet twee dingen voor u: uw pagina komt hoger uit in de zoekresultaten van zoekmachines als Google en Bing. Daarbij, een goed geschreven tekst zorgt voor een positieve ervaring van je websitebezoeker, je boodschap komt ook beter over bij de lezer.

Kiezen en doorklikken
Een website is geen rapport of nieuwsbrief. Het is een hele eigen tekstsoort. Je hoeft niet alles wat je weet kwijt op een webpagina. Wat dan wel? In deze training leer je hoe in te spelen op wat de klant wil weten. En in welke volgorde. Wat zijn de meest logische vragen waar hij antwoord op wil? Welke informatie plaats je eerst en wanneer kun je doorklikken. Hoe zorg je voor interactie? Allemaal vragen waar we mee aan de slag gaan tijdens de training.

DUUR: 2 dagdelen van 3,5u

NIVEAU: MBO/HBO/WO

DOELGROEP: Iedereen die te maken heeft met webteksten produceren: communicatie adviseurs of medewerkers, copywriters, sales specialisten.

AANVANGSNIVEAU: Enige ervaring in schrijven voor eigen organisatie.

STUDIEBELASTING: 7 uur voor de training, 3 uur voor tussentijdse opdracht.

Deze klanten gingen u al voor

Spijkerman trainingen