Effectieve Communicatie- en Schrijftrainingen

Scoren met Offertes

Een goede offerte maakt het verschil voor verkoop. Met deze training leert u scoren!

Training Scoren met Offertes

 Commercieel Adviseurs en Verkoopmedewerkers
 2 jaar werkervaring
 10 uur

Een offerte is meer dan een prijsopgave. Het is echt maatwerk. De klant moet zichzelf herkennen in de tekst. Zo bouwt u vertrouwen op. Dat kan alleen met persoonlijke teksten. Weg met die losse blaadjes met standaard prijsindicaties. Want schrijven is verkopen.

Deelonderwerpen

Openingszinnen, belangrijke aanknopingspunten uit het verkoopgesprek, schrijfstijl, lezer aanzetten tot actie, selling points vertalen naar buying points, positief schrijven, helder formuleren.

Resultaat van de training

• U scoort vaker met betere offertes.
• Uw teksten lezen prettiger.
• Uw offertes stralen uit waar u voor staat.

Toelichting

Start met de klant
Veel bedrijven leggen een offerte neer bij de klant alsof het een prijskaartje is: een opsomming van kosten. Als u een gesprek heeft voordat u uw offerte uitbrengt is een opsomming van uw producten zonde van de energie! Ten eerste werkt het beter om de klant centraal te stellen met zijn vraag, in plaats van uzelf en uw producten. Gewoon een kwestie van sterke communicatie. Ten tweede heeft u in uw gesprek alle informatie om de klant te overtuigen dat u bij hem of haar past. Dat u goed kunt inspelen op zijn of haar vraag. Dit moet u wel laten zien in de tekst.

Buig de USP om
Waarom moet de klant kiezen voor u? Kunt u uw meerwaarde laten zien? Voelt de klant zich door u begrepen? Komt uw organisatie betrouwbaar over? De offerte is de uitgelezen plek om dit te laten zien. De meeste bedrijven leggen te veel accent op de unieke eigenschappen en het onderscheidend vermogen van de eigen diensten. Hierbij vergeten ze wederom de klant: wat zijn voor de klant de voordelen van uw product? In de training leren deelnemers omdenken: elk facet van uw dienst of product vertalen we naar voordelen voor de klant.

DUUR: 2 dagdelen van 3,5u

NIVEAU: MBO/HBO/WO

DOELGROEP: Commercieel adviseurs, verkoopmedewerkers.

AANVANGSNIVEAU: Adviseur met minimaal 2 jaar ervaring.

STUDIEBELASTING: 7 uur voor de training, 3 uur voor tussentijdse opdracht.

Deze klanten gingen u al voor

Spijkerman trainingen